Utilisation de la comande LOADBTM

• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

samintz

Scott Mintz
May 20, 2008
1,229
11
Solon, OH, USA
You install TCCLE using IExpress and when your user tries to run your BTM file it doesn't work? Are they running it from within TCCLE or are they clicking on it in Explorer?

Jan 1, 2018
24
0
Moi, pour utiliser tccle, il me suffit d'installer tccle.exe et de lancer l'installation.

Cependant, j'ai installé la version 14.0et cela me fais la même chose maintenant..

Les utilisateurs lancent les fichiers dans l'explorateur après avoir installer tccle.exe de la même manière que moi.

Que dois-je faire s'il-vous-plaît ?

samintz

Scott Mintz
May 20, 2008
1,229
11
Solon, OH, USA
It sounds like you do not have BTM files associated with TCCLE. The full installer should set that up for you. Since you are using IExpress instead, you will need to perform the associations yourself. Your full install should have a file named tccbatch.btm. Look it over to see how it works.

Jan 1, 2018
24
0
"Puisque vous utilisez IExpress à la place"

Veillez m'excuser mais à quoi correspondant IExpress par rapport a tccle.exe et comment associer mes fichiers BTM a tccle automatiquement s'il-vous-plaît ?

samintz

Scott Mintz
May 20, 2008
1,229
11
Solon, OH, USA
This whole thread started with you using BTM2EXE. IExpress.exe is part of Windows and allows you to package up files and install them elsewhere. The idea behind BTM2EXE is that you could create a BTM script, then package it together with TCC/LE or TCC/RT and have the script automatically execute when the package is run. BTM2EXE creates a text file (btm2exe.sed) that is passed to IExpress to create the package.

It might be simpler to point your users to the JPSoft download page, and have them install TCC/LE. https://jpsoft.com/downloads/v14/tcclex64.exe

Then just distribute your BTM files.

Jan 1, 2018
24
0
Bonjour,

Veillez m'excuser pour le dérangement mais je n'arrive toujours pas à créer un exe avec BTM2EXE

Serait-il possible d'envoyer mon archive à l'un d'entre vous qui pourrait m'accoder un peut de temps pour que vous puissiez me créer un fichier exe à partir de BTM2EXE sil-vous-plaît ?.

Cella serait vraiment très gentille de votre part

Merci d'avance pour votre aide

Assuming 64-bit version of TCC-RT 22

If you have extracted the files as described, do the following:
- delete the folder 32-bit
- delete both .MSI files (*.msi)
- delete updater.exe
- delete all the language files (Spanish.dll, etc) you don't need
- in this folder, create TEST.BTM with contents:
Code:
echo Hello world
pause
- Start CMD.exe
- CD to the folder where all the files are located
- execute command:
Code:
tcc.exe TEST.BTM
(it should say Hello world)

- Put BTM2EXE.BTM in this folder, too
- Still in CMD, execute this command:
Code:
tcc.exe  BTM2EXE.BTM  TEST.BTM
Now you have a folder DONE, with in it BTM2EXE.SED and TEST.EXE

- Execute this TEST.EXE

It should output "Hello World"

- Done

Last edited:
Jan 1, 2018
24
0
Merci cela fonctionne maintenant !

Mais je me suis rendu compte qu'avec 7zip , l'on peut extraire l'archive.

Est-il possible d'empêcher cela s'il-vous-plaît ?

Merci

Jan 1, 2018
24
0
Up

Finalement, j'ai réussi, si un utilisateurs souhaite ouvrir l'exe, il n'aura accès qu'à des fichiers illisible grâce à un peu de code et de bidouille...
Merci à tous pour votre aide et votre patience avec moi.

Last edited: